24_RODO

RODO

KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady Europy (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – zwanym RODO informujemy, że:

Administrator danych osobowychAdministratorem Pani/Pana danych osobowych jest Spółdzielnia Budowlano - Mieszkaniowa WARDOM z siedzibą w Warszawie (00-347), przy ul. Kochanowskiego 49, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie pod nr KRS 0000087596, NIP 525-000-99-09.
Dane kontaktowe administratora - SBM WARDOM

Można się z nami skontaktować:

  • telefonicznie pod numerem: 22/669 71 49
  • pod adresem e-mail: sekretariat@wardom.pl
  • pisemnie przesłać korespondencję na adres: SBM WARDOM ul. Kochanowskiego 49,
    01-864 Warszawa
Dane kontaktowe osoby odpowiedzialnej za sprawy RODOWyznaczyliśmy osobę odpowiedzialną za ochronę danych osobowych, z którą można się
skontaktować:
• pod adresem e-mail: rodo@wardom.pl
• pisemnie, przesyłając korespondencję na adres: Spółdzielnia Budowlano-
Mieszkaniowa WARDOM ul. Kochanowskiego 49 01-864 Warszawa.
Z osobą tą można się skontaktować we wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem Pana/Pani danych osobowych oraz gdy korzysta Pani/Pan ze swoich praw związanych z przetwarzaniem danych.
Cele i podstawy przetwarzania oraz nasze prawnie uzasadnione interesy

Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu:

  1. Prowadzenie korespondencji wynikającej z członkowskie/wspólnoty mieszkaniowej, w tym projektów uchwał, wzorów pełnomocnictw, sprawozdań i informacji z działalności Zarządu, pomiotu administrującego nieruchomością etc.
    1. Przekazywanie dokumentów związanych z głosowaniem, w tym kart do głosowania, zawiadomień o stanie głosowania oraz podjętych uchwałach.
    2. Przekazywanie informacji o terminach i godzinach oraz miejscu spotkań w sprawach dotyczących zebrań członkowskich/wspólnoty mieszkaniowej, w tym m. in. Przesyłanie materiałów z tych wydarzeń.
    3. Przesyłanie informacji o bieżących działaniach Spółdzielni/wspólnoty, wynikających z prowadzonych spraw, informacji o przeglądach, awariach, rozliczeniach etc.
  2. Prowadzenie korespondencji wynikającej z innych powszechnie obowiązujących przepisów prawa niż ustawa z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali (tekst jednolity Dz. U. z 2018 poz. 716) tj.:
    1. Przekazywanie i składanie informacji wynikających ze spraw związanych z wadami, usterkami w częściach wspólnych.
    2. Prowadzenie działań windykacyjnych, w tym kierowanie monitów o zapłatę, informacji o zaległościach, wezwań do zapłaty, pozwów, rozliczeń lokali.
    3. Przekazywanie informacji o terminach przeglądów i kontroli, wymiany urządzeń pomiarowych oraz informacji dotyczącej ich wykonania lub innych indywidualnych wezwań.
  3. Prowadzenie bieżącej korespondencji administracyjnej w zakresie:
    1. Przesyłania informacji o istotnych sprawach Spółdzielni/wspólnoty np. naruszenia uchwał, regulaminu porządkowego etc.
    2. Przesyłanie informacji dotyczących spraw osiedla np. dostępność kontenera na wielkoformatowe śmieci, choinek, gruzu, prowadzenia przeglądów i napraw, zgłaszania usterek, zmiany kodów, pilotów, usuwania awarii, akcji serwisowych, utrudnień w dostawie mediów, newsletterów itp.
    3. Prowadzenie ankiet, sondaży, opinii w sprawach nieruchomości wspólnej.
    4. Przesyłanie informacji wytworzonych przez podmioty trzecie, tj. z jednostek samorządu terytorialnego, dostawców mediów, policji.
  4. Przesyłanie następujących druków oraz formularzy;
    1. Aktualizacja danych kontaktowych.
    2. Wyrażanie zgody na obciążanie za przeprogramowanie lub wymianę pilota, pestek wejściowych, kart, kluczy, breloków etc.
    3. Zgłaszanie usterek i nieprawidłowości.
    4. Udzielanie pełnomocnictw.

W przypadku wyrażenia przez Panią/Pana zgody/zgód na przetwarzanie przez nas Pani/Pana danych osobowych, wówczas dane osobowe będą przetwarzane również w celu wyrażonym w treści każdej zgody, a których udzielenie jest w pełni dobrowolne - podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych do tychże celów jest Pani/Pana dobrowolnie udzielona zgoda lub zgody (art. 6 ust. 1lit.a RODO).

W przypadku braku zgody dane osobowe będą przetwarzane w w/w celach na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c i f) RODO w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze, realizacji zadań ustawowych i statutowych oraz dla celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią.

Przetwarzanie tych danych odbywa się w szczególności na podstawie:

  • ustawy z dnia 16 wrzesnia 1982 r., Prawo spółdzielcze,
  • ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o spółdzielniach mieszkaniowych,
  • ustawy z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali,+
  • ustawy z dnia 21 czerwca 2001. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego,
  • ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami,
  • Kodeksu postępowania cywilnego,
  • Kodeksu cywilnego,
  • Statutu Spółdzielni.
Kategoria odbiorów danych

W trakcie przetwarzania dane osobowe mogą być ujawniane odbiorcom: osobom upoważnionym oraz podmiotom, które wykażą prawnie uzasadnione interesy.

Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być podmioty z następujących kategorii:

  • organy i pracownicy Spółdzielni oraz jej członkowie ,
  • upoważnione do ich otrzymania na podstawie obowiązujących przepisówo prawa (zwłaszcza sądy i organy państwowe),
  • kancelarie prawne,
  • podwykonawcy
Przekazywanie danych poza Europejski Obszar GospodarczyW zasadzie dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych. W przypadku zlecenia wykonywania poszczególnych usług i zadań wyselekcjonowanym usługodawcom mającym siedzibę poza Europejskim Obszarem Gospodarczym (W "państwie trzecim") w szczególności dostawcom usług IT dane są przekazywane do państwa trzeciego na podstawie decyzji Komisji Europejskiej stwierdzającej odpowiedni stopień ochrony, a w przypadku braku jego stwierdzenia, zgodnie z wymogami prawnymi, stosowane są odpowiednie zabezpieczenia w celu stworzenia właściwego poziomu ochrony danych - należy do nich w szczególności standartowe klauzule umowne UE. W każdej chwili ma Pani/Pan możliwość zażądania dalszych informacji i otrzymania kopii odpowiednich zabezpieczeń.
Okres przechowywania danych

Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji obowiązku prawnego ciążącego na administratorze oraz dochodzenia lub ochrony roszczeń.

Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w różnych okresach, w zależności od potrzeb, w szczególności:

  • do czasu posiadania prawa do lokalu i wygaśnięcia zobowiązań wynikających z odrębnych przepisów prawa,
  • ustalenia , dochodzenia lub obrony przed roszczeniami związanymi z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych - do momentu przedawnienia roszczeń z tego tytułu lub roszczeń związanych z przetwarzaniem danych osobowych albo do momentu wniesienia przez Panią/Pana sprzeciwu.
  • określonym w treści każdej ze zgód, o ile takie zgody zostały przez Panią/Pana wyrażone - zawsze do momentu cofnięcia udzielonej zgody albo do momentu wyraźnie wskazanego wq treści zgody - w zależności które z tych zdarzeń wystąpi wcześniej.
Przysługuje Pani /Panu prawo do
  • dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania (poprawienia, uzupełnienia, ograniczenia ich przetwarzania lub usunięcia;
  • do przenoszenia danych osobowych, których nam Pani/Pan dostarczyła/dostarczył, tj. otrzymać te dane osobowe w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego oraz ma Pani/Pan prawo przesłać te dane innemu administratorowi. Jeżeli jest to technicznie możliwe, ma Pani/Pan prawo żądania, aby dane osobowe zostały przesłane przez nas bezpośrednio innemu administratorowi,
  • cofnięcia każdej udzielonej zgody w dowolnym momencie, cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania danych do tego czasu.

W celu korzystania z powyższych praw może Pani/Pan skontaktować się z nami lub osobą pełniąca obowiązki związane z RODO wskazaną powyżej.

  • do wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych w przypadku uznania, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza RODO.
Prawo do sprzeciwu

Ma Pani/Pan prawo do wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami związanymi z zawarciem niniejszej umowy lub przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych. Przyczyną sprzeciwu musi być Pani/Pana szczególna sytuacja. Po otrzymaniu sprzeciwu przestaniemy przetwarzać Pani/Pana dane osobowe w takich celach, chyba że będziemy w stanie wykazać, że Pani/Pana dane będą nam niezbędne do ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami.

W celu skorzystania z prawa sprzeciwu może Pani/Pan skontaktować się z nami lub osobą pełniąca obowiązki RODO wskazaną powyżej.

Informacja o wymogu lub dobrowolności podania danych oraz konsekwencjach ich niepodania

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do zawarcia i realizacji umowy.

Podanie danych osobowych w związku z wyrażoną zgoda , o ile zostały przez Panią /Pana wyrażone, jest zawsze dobrowolne, a ich niepodanie (nieudzielenie zgody lub jej wycofanie) nie rodzi żadnych konsekwencji.

W przypadku braku zgody podanie danych jest wymogiem ustawowym i niezbędne do wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na administratorze.

Zautomatyzowane podejmowanie decyzji w indywidualnych przypadkach, w tym profilowanie

Administrator nie będzie podejmował wobec Pani/Pana zautomatyzowanych decyzji , w tym decyzji będących wynikiem profilowania.